۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

موسوی، حلقه ی وصل جنبش سبز با ۲۲ بهمن ۵۷

بزرگداشت دهه فجر که هر ساله برگزار می شود در حقیقت برای هشیاری وبرای تمدید قوا جهت برخورد با باقیمانده ریشه های استبداد است. امروز مردم برای نیل به عدالت و آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در صحنه حضور دارند و باید بدانیم که ملت ما در این راه صدها هزار شهید داده است “میر حسین موسوی نخست وزیر امام با این جملات به استقبال دهه فجر وراهپیمایی ۲۲ بهمن ماه رفت.

میرحسین موسوی در مصاحبه اخیر خود با “کلمه” بر این اعتقاد خود پای فشرده است که: ” ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی را اکثریت قاطع مردم ما متعلق به صدها هزار شهید می دانند و تاریخ و منش ملت ما با زنجیره ای از این شهدا در شهر و روستا به دیروز انقلاب متصل اند”

به گزارش کلمه ، برخلاف اقدامات افراطیون و اقتدارگراها در تلاش برای ایجاد ارعاب جهت عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در هفته های منتهی به این روز که در بیانیه ها و رسانه های خود برای مردم شاخ و شانه کشیده و سعی در شکستن صفوف ملت در روز ملی دارند ” باید بدانند که ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی را اکثریت قاطع مردم ما متعلق به صدها هزار شهید می دانند”

شاید در واکنش به این ابراز نگرانی ها بود که میرحسین موسوی تاکید کرد: “راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز، حق مردم است، زنان و مردان و جوانان و میانسالان و سالخوردگان در اصل هیچ کینه ای نسبت به نیروهای انتظامی و بسیج ندارند چرا که آنها را نیز از خود می دانند. درگیری موقعی پیش می آید که این نیروها در مقابل حرکت آرام مردم قرار می گیرند از هزاران عکس و فیلم های کوتاه مردمی که درعاشورا و یا روزها ی دیگر گرفته شده می توان فیلم مستندی ساخت تا معلوم شود که درگیری ها و فضای تند دنبال آن چگونه ایجاد شده است”

نخست وزیر محبوب امام که در این مدت بارها در بیانیه های خود خشونت علیه مردم را مورد اعتراض قرار داده است یکبار دیگر در گفت و گوی خود خطاب به نیروهای انتظامی گفت:” آنچه توصیه بنده به نیروهای انتظامی و بسیج است، مهربانی و ملاطفت با مردم است”

میرحسین موسوی که به درستی می داند مردم راه سبز خود را با الهام از عدالت خواهی و ظلم ستیزی اهل بیت عصمت و طهارت انتخاب کرده اند به همه ی سبز اندیشان با گرایشات مختلف فکری توصیه کرد:” تمایز خود را با بقیه مردم، چه کم و چه زیاد ،کم کنند. این نهضت از میان مردم برآمده و متعلق به مردم است. همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند”

میرحسین موسوی اما خوب می داند که این مخالفان مردم هستند که به دنبال بهانه برای برخورد و خشونت اند. او چنانکه بیانیه یک تا هفده شاهدی بر آن است و چنانکه جوهره ی وجودی جنبش سبز اقتضا می کند مخالف هر گونه خشونت و به تنش کشیده شدن فضای کشورو برخورد با مردم است ؛ برخلاف افراطیون و تندروها که در رسانه ها و حتی از تریبون مقدس نماز جمعه هم نمی گذرند و با استقبال از ایجاد فضای رعب و وحشت برای اعدام های بیشتر اشتیاق نشان داده و به قوه قضائیه دستمریزاد می گویند. افراطیون و تند روهایی که از هفته ها قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن از ترس و نگرانی مدام در بیانیه های خود به تهدید مردم و معترضان به نتیجه اعلام شده انتخابات و منتقدان به سیاست های دولت مسقر پرداخته و شهر را به جولانگاه نیروهای امنیتی خود تبدیل کرده اند.

موسوی همچنین بارها در بیانیه های خود نسبت به شعارهای ساختارشکنانه ای که بعضا از گوشه و کنار شنیده می شود و البته با کمک صدا و سیما تریبون هم پیدا کرده اند! و همچنین با آگاهی از تاثیر منفی آن بر جنبش سبز تاکید کرده است که :” بعضی از شعارهای معطوف به عبور از قانون اساسی موردسوء ظن مردم متدین ونهادهای سنتی است و متاسفانه باید گفت، گاهی شعارهای افراطی در این زمینه بیشتر از افراط کاری های اقتدارگرایان به جنبش آسیب می رسانند”. موسوی بدون رودر بایستی بر گوشه ای تاریک از برخی موضع گیری ها نور می افکند و اینکه وسط معرکه بحث هایی به میان کشیده شود که با اعتقادات و دین و ایمان مردم ناسازگاری دارد را مشکوک می خواند. واینگونه است که او به حلقه ی وصل جنبش سبز با انقلاب اسلامی تبدیل می شود.

اما این بار فرصتی مناسب در اختیار جنبش سبز قرار گرفته است تا فارغ و رها از دروغ پردازی های رسانه های رسمی و بیرون از قاب سیاه نمای صدا و سیما هر کدام یک رسانه سبز شوند و با سکوت و لبخند و تهیت و سلم و الله اکبر به مردمی که مانند آنان نمی اندیشند، بگویند که جنبش سبز ریشه های خود را در انقلاب ۵۷ می بیند و مطالبات خود را که همانا آزادی ، عدالتخواهی ، ظلم ستیزی و احترام به کرامت انسانی است مطالبه بر حق شهیدان راه انقلاب اسلامی می داند در جست و جوی نورانیتی است که جوانان سال ۵۷ برای آن به خیابانها امدند و با خون خود در ۲۲ بهمن آن را به ثمر نشاندند و این راهی است که در آن هیچ کس شکست خورده نیست بلکه همه ی مردم ایران با هم در آن پیروزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر